>> 5 Terkini :

Sunday 28 September 2014

PAS sudah hilang 'seri' pada masyarakat cina..!!

Oleh Kamal Koh:


Saya telah mengikuti laporan dalam pelbagai media China kedua-dua di web dan kertas dari kebangkitan Selangor MB isu sehingga hari ini.

Saya tidak dapat mencari komen positif atau kenyataan pada PAS sehingga saya rasa imej PAS di mata Cina kini mempunyai kembali ke tahun 1984 sebelum saya menyertai PAS sebagai ahli tidak lama selepas bermula daripada 'kepimpinan ulama' (Ulama kepimpinan) era.

Adakah kita perlu bekerja dan kempen selama 30 tahun lagi untuk mendapatkan semula populariti PAS dalam masyarakat Cina?

Berapa banyak slogan 'PAS FOR ALL' dan 'NEGARA BERKEBAJIKAN' masih kedengaran mesra dan kepercayaan layak untuk Cina?

Apa slogan baru kita boleh memperkenalkan untuk mendapatkan semula kepercayaan mereka?

1 comment:

Anonymous said...

PAS dak berjuang dalam politik demokrasi akan menemui kehancuran.PAS mengambil analogy imam dengan solat jemaah.Siapa pun mengambil imam,solat tetap dapat dijalankan.Tidak sama dengan wakil raayat dengan hudud,bila wakil itu berubah,hukum pun berubah.Dalam demokrasi,undang datang dari otak manusia yg dapat majority.Dalam ISLAM undang2 datang drp ALLAH yg tidak bergantung sikit or banyak.Bagi ugama lain, sesuai bagi mereka untuk guna demokrasi sebab dalam kitab mereka banyak menyebut pasal ibadat dengan tuhan.Tidak seperti ISLAM"is the way of life".Kalau ikut demokrasi nabi NOH tak jadi buat kapalnya.

Popular Posts