>> 5 Terkini :

Sunday 28 September 2014

[Panas] Bukan PAS yang nak ber UG dengan UMNO.. tetapi PKR & DAP..!!

Helah sebenar di belakang KRISIS PAS-PKR :


ok la ok la .. dah lama aku pendam benda ni .. tapi aku sebenarnya dah malas nak layan FB, jadi ni aku kupas ringkas la isu PR, PKR dan PAS ni bagi korang faham, lepas ni mungkin aku tak brape online sangat dah akaun ni .. sibuk beb ....

1. Pkr ni kita pun tau kebanyakannya (bukan semua) adalah geng2 umnuu yang merajuk, tak dapat jawatan etc, maka masuk PKR atas dasar TAK PUAS HATI kat umnuu / BN.

2. Tapi kita manusia, sampai bila kita nak berjuang atas dasar TAK PUAS HATI? Kena pulak kalau umnuu dah mula umpan sikit2 ... lama2 sure termakan kan? Ini termasuk geng2 dalam PAS yang berjuang atas dasar TAK PUAS HATI bukan atas PRINSIP Jihad.

3. Lepas PRU13 haritu korang perasan tak Azmin dan 9 orang ADUN buat hal tunjuk protes pada TSKI. Nak tahu kenapa? Sebab mereka sebenarnya NAK NEGO dengan umnuu BN ... Kalau cukup korum haritu mereka SAH akan tubuhkan kerajaan PERPADUANG dengan umnuu, tapi tak cukup ... lepas tu NAK COVERLINE mereka tuduh team UG dalam PAS yang nak join umnuu ....

(Aku dah citer sejarah team UG ni apa, bukan nak join umnuu, tapi nak buat kerajaan perpaduan dengan SEMUA PARTI termasuk umnuuu)

4. Anwar dah makin desperado, semakin hari makin tua, sekarang dia dah 66 tahun. Klu Najib dapat sumbat dia dalam jel lagi 6 tahun, kluar jel dia dah 72 tahun, ko rasa dia larat lagi ke nak jelajah satu Malaysia nak jadi PM masa tu?

5. Anwar pun tahu PKR tak kuat mana. Lepas PRU13 dia cuma ada Selangor nak nego dengan Najib / BN. Tapi TSKI punya posisi agak pro PAS dan neutral, dan lepas krisis dengan Azmin Ali, habis geng2 Azmin kena cantas dengan TSKI kat Selangor. Bukan cantas banyak, cuma tak bagi projek .. TAK MASSSYUUUKKK la orang kata.

6. Jadi bila tengok keadaan ni, si Rafizi ni terlajak bijak pergi cadangkan Anwar jadi MB Selangor melalui Langkah Kajang. So Anwar boleh redakan kemelut Azmin-TSKI, boleh cilok duit 3 B untuk perkukuhkan PKR dan "belli" ADUN2 PAS dan DAP dan juga MP2 BN dengan duit ni banyak ni!

7. Tapi Najib lagi cepat dapat tangkap plan ni lalu counter balik, agak2 korang saper yang belot dalam PR? Iaitu orang yang NAK JADI MB la .. kalau Anwar jadi MB, berkerut tua la dia tak jadi MB ... kikiki

8. Mula la ditabur2 ceritanya TSKI dah kena beli, padahal orang yang menjual dan membeli tu tahu semua gerak geri TSKI. Dia yang jual maklumat kat umnuuu ....

9. Sikalang Azmin dan berjaya jadi MB, dan perkukuh lagi kuasa PKR di Selangor dengan menambah EXCO. PAS dah dilihat "lemah" dari kacamata umnuu ... dalam kata lain PR tak akan bertahan dan PAS bakal meninggalkan PR sebelum PRU14.

10. Anwar dan Azmin tengah NEGO dengan Najib untuk MASUK SEMULA ke dalam UMNUU / BN .. Najib pun agak desperado sebab Tun M duk hentak dia hari2 ...

11. Andai kata nego ni selesai, samada SEBELUM PRU 14 atau SELEPAS PRU14, Aku yakin Anwar dan Azmin akan masuk umnuu semula. Matlamat perjuangan mereka ialah untuk DAPAT JAWATAN. Mereka akan dapat di dalam umnuu / BN. Malah mungkin mereka bawa sekali PKR jadi komponen BN kalau nego masuk umnuu macam tak besh.

12. DAP pun boleh dipujuk masuk BN. Jadi kemungkinan besar PAS akan tinggal sorang2 kat luar. Lagi besh kalau mereka dah lemahkan PAS selemah2nya, lagi besar power mereka boleh NEGO dengan Najib.

13. Untuk itu aku cadangkan kat ahli2 PAS yang setia dan ikhlas, kita kena siap2kan diri memperkuat jentera bagi menghadapi PEMBELOTAN TAHAP MEGA yang bakal / mungkin dilakukan oleh PKR dan DAP.

Mereka ahli parti2 sekular, dengan umnuu ni hampir sama jek. Masa kat bawah pum pang pum pang, bila dapat kuasa perangai umnuu mula lah keluar ... Mereka berjuang bukan untuk Islam tapi untuk PERIUK NASI mereka. Rakyat hanya jadi KUDA tunggangan mereka untuk dapat KUASA.

ok ada faham ke?

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat di hati
Hingga nyata benarnya Janji Robbi

Nukilan...

No comments:

Popular Posts