>> 5 Terkini :

Monday 6 July 2015

Apakah benar pengbongkaran "1MDB" satu konspirasi asing..???



Berderu-deru cybertroopers DS Najib mempertahankan beliau dan 1MDB dengan mendakwa WSJ, Sarawak Report adalah agen Zionis untuk menjatuhkan negara.

Ya tiada siapa nafikan WSJ, Sarawak Report ada agenda masing-masing yang kita perlu awasi. Mereka hanya buat kerja mereka iaitu menghidu kelemahan kita yakni korupsi dan pecah amanah untuk mereka ambil kesempatan ke atas keculasan dan kebodohan kita.

Adakah ianya satu konspirasi asing? Ya.
Adakah Tun Mahathir membantu konspirasi asing? Tidak.


Saya sudah ulaskan dulu sebulan lalu (https://goo.gl/Iwsjb9) bahawa pendedahan-pendedahan The New York Times (NYT) yang mereka sanggup terjemahkan ke dalam dua bahasa vernakular terbesar di Malaysia adalah mirip modus operandi media asing untuk menjatuhkan Suharto sekaligus menjajah ekonomi Indonesia melalui "Structural Adjustment Plan" di bawah IMF dan World Bank.

Objektif utama: membangkitkan kemarahan rakyat jelata.

Maka pendedahan The Wall Street Journal (WSJ di bawah hakmilik News Corp kepunyaan Rupert Murdoch) yang kita semua tahu kerap membela DS Anwar Ibrahim adalah salah satu organ propaganda kuasa Barat.

Berbeda dengan pendedahan Majalah TIME ke atas korupsi keluarga Suharto yang menjatuhkannya pada 1998, pendedahan NYT dan WSJ pada hemat saya bukan bertujuan untuk jatuhkan DS Najib. Sebaliknya ianya adalah satu bentuk ugutan kepada beliau - setelah mereka gagal harapkan DS Anwar Ibrahim memenangi PRU - untuk mempersiapkan Malaysia sebagai "Negara Pembentengan" (Buffer State) sebagai salah satu rencana "Pengepungan Tanah Besar China" (Containment of People's Republic of China).

TPPA adalah salah satu mekanisme kepada dasar "containment" ini dan Malaysia berada di tengah-tengah kancah yang besar seperti yang saya telah beri amaran setahun lalu dalam tulisan saya "Pelanduk on the Pivot: Is Malaysia 3S Ready?" (http://goo.gl/PBwxKv).

1MDB adalah keldai sekaligus kuda trojan (mule and trojan horse) untuk operasi ini melalui mekanisme perangkap hutang (debt entrapment) menggunakan "pensabotaj ekonomi" (economic hitmen) seperti yang dijelaskan oleh bekas economic hitmen, John Perkins yang sudah berlaku ke atas Greece sejak tahun 2000 (http://goo.gl/CTNRgG).

Siapakah "economic hitmen" untuk 1MDB? Goldman Sachs.


Bagaimana DS Najib terperangkap? Beliau cuba mengambil jalan pintas untuk mendapatkan bantuan pinjaman untuk kempen PRU menggunakan Goldman Sachs seperti yang didedahkan oleh WSJ, dan Sarawak Report TANPA beliau sedar sebenarnya "mereka" bukan saja Goldman Sachs, telah menyusup masuk untuk membuatkan DS Najib bergantung kepada "mereka".

Jho Low, Tim Leissner, Roger Ng, ini nama-nama yang punya kehandalan dan terlibat kepada penyusunan dan penstrukturan urusan kewangan 1MDB khusus melibatkan pengluaran kertas hutang (bonds and middle term notes) untuk memerangkap DS Najib yang terdesak.


Sebenarnya Tun Mahathir adalah penyelamat dalam hal ini kerana beliau sudah berjaya hidu dan berkali-kali menegur DS Najib secara pertemuan empat mata tetapi DS Najib tidak endah.

Sekarang tampaknya sudah terlambat. DS Najib masih menyerang Tun Mahathir untuk alih perhatian sedangkan Tun Mahathir berupaya membantu DS Najib keluar daripada perangkap yang ditinggalkan kuasa asing ke atas DS Najib melalui 1MDB.

Pendedahan dan dakwaan NYT, WSJ dan Sarawak Report ada asas yang kukuh kerana mereka bukan saja perolehi daripada sumber dalaman tetapi lebih penting dari luar khusus berhubung jejak-jekak Jho Low, Riza Aziz dan sebarang transaksi melibatkan US Dollar oleh 1MDB seperti jelasnya WSJ dan Sarawak Report.

Apakah langkah terbaik yang DS Najib patut buat? Pada hemat saya jumpa dengan Tun Mahathir dan selesaikan. Kita ada kepentingan negara dan rakyat yang lebih besar daripada maruah seorang pemimpin dan sebuah parti. Musuh sedang menangguk di air yang keruh.

-WAF-

1 comment:

Unknown said...

Media yang mengambil pendekatan munafik akan disukai oleh golongan munafik dan musuh-musuh Islam jua..

Popular Posts