>> 5 Terkini :

Thursday, 23 July 2015

Jangan salahkan Ustaz Azhar Idrus, pesanan dia pasal pemilihan tu memang betul cuma tanyalah dia balik...!!!

Usin UG Ceroi


Tok tak salahkan ustaz azhar. Org tanya secara umum, dia pun jawab secara umum. Mmg la, kalau secara umum kalah pemilihan dlm parti tak elok keluar parti. Tapi, cuba tanya ostat azhar soalan2 ini;

1. Parti komunis Lenin dulu waktu pemilihan ada guna "chai" tak?

2. Parti komunis lenin tu bkempen dlm pmilihan ada label melabel...tuduh menuduh...kmudian yg dituduh tak pula disiasat, contohnya geng "hawai five 0" tu...mana siasatan? Parti komunis ada bkempen camtu?

3. Lenin tu rajin ke malas dtg mesyuarat? Lenin tu dia guna kputusan mesyuarat ke atau kuasa veto dia?

4. Lenin pernah fitnah kawan sendiri edar pil kuda tanpa bukti dan saksi tak?

Byk lagi beza parti tok dgn parti komunis yg menunjukkan kehebatan parti tok berbanding parti komunis.

Ada ustaz azhar idrus tahu semua kisah ini? Jadi...nak tanya ustaz azhar jgn tanya bab politik dalaman sbb dia tak duduk dlm kancah politik.

Dia umpama ustaz yg tahu hukum haid dan nipas, tapi dia tak pernah alami haid dan nipas.

4 comments:

Anonymous said...

Lenin dan Stalin, berani kamu nak bangkang? Dah lama hidup... taip perkataan STALAG digoogle... tengok berapa juta terbunuh di sana..

Pergi ke youtube, taip perkataan CHEKIST, tengok bagaimana pembunuhan dilakukan macam aktiviti penyembelihan ayam sahaja.

So ustaz2 perlu ambil iktibar dari kisah Imam Abu Hanifah dengan terompah kayu... kamu semua kena fikir kenapa orang hilang hormat kepada struktur ulama PAS? Pada aku puncanya adalah kamu semua bersikap membela pemimpin kamu yang salah dan cuba menghalalkan perbuatannya sama sebagaimana umno sebelum ini... jadi kerana itu mereka menentang. Kerana ilmu yang diajar oleh ulama tak sama seperti ulama itu praktikan.

Pada aku ustaz idrus wajar bertindak neutral dalam hal ini, ilmu kamu benar boleh jadi rujukan, namun jika kamu membela yang tak benar kehinaan akan terserlah... JANGAN JADI TELUR SESANGKAK, BILA JATUH PECAH SEMUA.... berhati2 kelak Allah menarik balik nikmat kesohoran kamu kerana membela golongan yang salah.

Aku bukanlah seorang yang baik di sisi Allah... namun jika benar akan aku benarkan, dan jika salah aku tetap akan tegur.

Anonymous said...

SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

cikmatgelap said...

pada aku ustaz azhar cakap bab hukum fiqah,bukan hukum siasah.....bab kencing berdiri dia tahu le,bab politik dia bukanya faham benau2 sebab dia bini banyak,mana ada masa nak fikir2 bab politik,lagi baik dia layan bini dia.....klu tidak nanti melepas pulak....bab layan bini fardhu ain,tapi bab politik fardhu kifayah..KLU DAH ADA ORG BUAT JADI KITA TAK PAYAH

Anonymous said...

Setuju... kalau anak muda buat lawak tak mahu dengar ceramah dia... bolehlah apply jadi artis komedi.

Popular Posts