>> 5 Terkini :

Monday 20 July 2015

Menyelusuri Sejarah Muktamar Pas ke 60 di Batu Pahat dan ke 61 -Kuala Selangor


1-Doa laknat dibacakan kp ahli yg berbeza pendapat dgn Presiden oleh ustaz wakil dari Ulamak.
2-Presiden mencabar kp golongan yg berbeza pendapat supaya keluar PAS dan tubuh parti sendiri.
3-Ustaz2 muda Pas mendapat lesen dari presiden maka gerakan menghapuskan golongan yg berbeza pendapat dengan kepimpinan giat dijalankan.Propaganda dilancar utk menyingkirkan golongan ygg dipanggil munafik hariki,Jebon,Parasit dsbnya.
4-Di Kuala Selangor kesemua golongan ini tewas di dalam pemilihan parti melalui sistem Chai yg telah menjadi sejarah baru di dalam pemilihan kepimpinan PAS.
5-Golongan yg tewas itu diketepikan di dalam ke semua peringkat kepimpinan.Jadilah mereka itu seperti kera sumbang walaupun mereka mempunyai bakat kepimpinan yg tinggi dan teruji.
6-Mereka bangkit utk perjuangkan rakyat bangsa dan agama melalui wadah yg baru.
7-Salahkah mereka berjuang utk kepentingan rakyat dan agama diluar parti PAS?

lepas ni kena baiah mcm ni pulak ust, aku tidak akan menfitnah , mencaci maki, mensebotaj dan menggelarkan ahli lain dengan gelaran menghina, tidak memutar belitkan perkara yg berkaitan dengan parti, tidak U turn kecuali di jalan raya sahaja, tidak menggunakan siku dan lutut dalam politik,( kalau kat low yatt tu saya tak campur la) tidak menggunakan nama ayah saya dalam urusan politik. (sikit sikit ayah saya kata , sikit sikit ayah saya kata , mcm dia sendiri takde pendirian,) tidak menggunakan kedudukan bapa mertua untuk kepentingan politik, dan yang paling penting saya tidak akan buat pas ni mcm parti makbapak saya sendiri dan tidak sesekali menganggap akar umbi sebagai bodoh , pekak dan buta.. ...

Kami tidak bodoh tidak buta tidak jugak ikut ikutan...

Korang pandang satu sudut shj bagi menegak kebenaran berasaskan pemikiran berpersatuan. Cuba korang pandang dari sudut yg lebih luas siapa kumpulan GHB itu kaji latar belakangnya, mereka ini adalah soldadu perang yg memenangkan Pas didalam pilihanraya. jasa mrk begitu banyak jika mrk ini tidak memukul gendang perang ke setiap pelusuk negara mana mungkin Pas begitu banyak kerusi yg dimenangi Pas. Korang pandang dengan perasaan hasat bagi menjatuhkan mrk ini yg tidak sebulu dgn tuan president.

Korang tak kaji kenapa sebelum ini tiada masalah antara mrk dgn tuan president dlm kesefahaman bekerja dan memberi idea. Mereka tentang tentu bersebab. Sejak akhir2 ini tuan president membuat keputusan tanpa merujuk kesepakatan yg telah dimenterai dlm Pakatan, keputusan yg dibuat oleh Pas tak kira idea tuan president sendiri atau Ajk Pas tidak dibincang diperingkat peminpin Pakatan. Bibit2 perpecahan bermula dari sini. Tuan president sering absent meeting yg di buat oleh Pakatan ttp membantah setiap keputusan yg diputuskan. Kebiasaannya jika kjta tak hadir meeting kjta akan kata saya bersetuju apa shj keputusan yg dibuat ttp president Pas ini sebaliknya pula menyanggah keputusan yg telah dibuat.

Kumpulan G18 dah nampak masalah itu ttp cuba menegur ttp tidak dilayan dan dituduh diguna2 oleh DAP.

Mrk kumpulan G18 ini berasa halatuju Pas telah menyimpang drp matlamat asal untuk menawan Putrajaya dan cuba mempertahankan perinsip perjuangan asal Pas mendaulatkan Islam. Memang benar Islam adalah asas perjuangan ttp apabila telah bergabung dlm Pakatan matlamat Pakatan perlu diguna pakai dan matlamat parti hanya diguna didlm ruang lingkup parti sahaja buat sementara. Apabila matlamat menawan Putrajaya talah tercapai barulah diterapkan perjuangan asal secara beransur2.

Mrk kumpulan G18 ini merasa mrk telah membelot serta memungkiri janji kepada pengundi mrk diatas memenangkan Pakatan untuk mencapai matlamat menawan Putrajaya telah dimusnahkan oleh peminpin Pas sekarang maka kumpulan G18 terpanggil untuk membetulkan keadaan.

Salahkah mereka demi menunaikan janji kepada pengundi. Janji itulah yg menyebabkan pengundi lain2 bangsa mengundi Pas dan memenangkan wakil Pas walaupun pada dasarnya mereka dahulunya menjauh dan membenci Pas...

No comments:

Popular Posts