>> 5 Terkini :

Monday 27 July 2015

Adakah PAS Kembali ke ZAMAN SILAM..!!!!???

PAS KEMBALI KE ZAMAN SILAM?


Akhirnya PAS akan bersendirian. Itulah jangkaan banyak pihak yang diketahui Umum walaupun hingga kini parti itu masih mendakwa bersama Pakatan Rakyat.

Pembentukan satu gabungan parti pembangkang yang dijangka akan mengwujudkan Pakatan Rakya Baru, dianggotai PKR, DAP dan Harapan Baru. PAS tersisih daripada gabungan itu.

Apa hendak dikatakan lagi bila PAS tersisih dari gabungan pembangkang, tidakkah akhirnya Pas berpisah dengan PKR dan DAP? Tempat Pas akan diisi oleh parti baru nanti.

Apa yang hendak dikatakan oleh pemimpin pemimpin Pas. Berpisah jua akhirnya. Namun Pas sedari awal telah mendendangkan lagunya, `Pas kuat bila bersendirian'.

Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datok Harun Din yang menyatakan Pas bersedia meninggalkan PKR sekiranya parti itu menyertai pakatan pembangkang baharu, yang disertai PKR,

DAP dan Gerakan Harapan Baru saperti dilaporkan sebuah akhbar tempatan hari ini sedikit pun tidak mengejutkan rakyat negara ini.

Kemumgkinan besar akhirnya Pas tidak lagi bersama PKR dan gabungan parti pembangkang kian ketara. Pas hampir pasti memutuskan hubungan dengan PKR. Kenyataan Datok Harun Din sudah diduga oleh rakyat Malaysia kerana `bunga bunga' keruntuhan Pakaran Rakyat sudah berada di depan mata.

Pas akan bersendirian seperti duhulu dengan kekuatannya yang dijangka kian lemah dan longlai selepas ini walaupun pimpinan Pas mendakwa parti itu cukup kuat bila bersendirian.

Mampukan Pas menguasai negeri Kelantan sekali lagi bila pilihanraya umum ke 14 berlaku. Ada yang menjangkakan kubu kuat Pas itu akan pecah berderai, tetapi pimpinan Pas saperti biasa menafikan kerana parti itu tidak perlu kepada rakan rakan pembangkang , Pas kuat dan hebat berbanding sebelum ini.

Sewaktu bersama Pakatan Rakyat Pas mampu meraih kemenangan di kawasan yang pengundinya bercampur campur, terutama pengundi Cina. Bila parti itu sendirian, Pas diramalkan tidak mampu meraih kemenangan lagi di kawasan saperti itu.

Pengundi bukan Islam khususnya Cina tidak akan lagi memberikan undi kepasda Pas, tidak siapa boleh menafikannya. Pas mungkin boleh menang di kawasan ramai pengundi Melayu di kampung kampung tetapi kawasan bandar dan pinggir bandar `sayonara' buat Pas.

Pimpinan Pas rasanya sedar akan hakikat ini, mereka sudah panik dan gelabah bila ombak Harapaan Baru kian besar dan kuat. `Serangan demi serangan' kian diperhebatkan kepada mereka yang bersama Harapan Baru. Ugutan demi ugutan dihemburkan oleh pimpinan Pas, `fatwa baru' mula kedengaran, sebelum ini sunyi sepi.

Mungkinkah Pas akan kembali ke zaman silamnya, Parti tok lebai dan parti orang kampung'?.

1 comment:

cikmatgelap said...

pas akan terus hancur...pas sedang dan di hancurkan oleh syaitan yg menyamar lebai2 berjubah

Popular Posts