>> 5 Terkini :

Saturday 31 October 2015

Kenapa PAS Selangor perlu gelabah bila DAP nak bertanding kerusi mereka


Kenapa PAS harus gelabah apabila DAP umum nak bertanding di kerusi mereka..lantaklah nak jadi apa pun...sekarang bukan dah ada kerjasama antara satu sama lain jadi masing-masing ada hak nak bertanding dimana.

Ini adalag respon dari kenyataan PAS yang hendak meletak calon DHPP dikerusi PAS...jadi kenapa perlu PAS merasa gelabah. Lawan sahajalah kita tengok nak menang kepada siapa. Dah diajak untuk berbincang dan bekerjasama demi kepentingan rakyat terbanyak demi berhadapan dengan BN dan membawa harapan rakyat untuk melihat tertegaknya satu pemerintahan yang baru dibumi Malaysia.

Tapi nak buat camna, PAS sudha merasakan mereka kuat, hebat mendapat sokongan semua lapisan masyarakat di luar sana jadi bertembunglah tiada masalah..inikan negara demokrasi.



Sebelum ini pun Mustafa Ali bukan main kemas bercakap bahawa PAS akan bertanding di kerusi DAP..jadi tidak timbullah masalah DAP pula nak bertanding di kerusi PAS.


Tapi cuba lihat kelaku PAS Selangor...masa mereka umum nak bertanding kerusi DAP macam tak rasa bersalah dan penyokong pulak siap berbangga bila diumumkan sedemikian..sedangkan bila dah jadi pertembungan sebegini tahu pulak pecah undinya.


Itulah buat kerja pakai otak SIKU & LUTUT..tidak fikir panjang...dan merasa kita sahaja hebat berpolitik. Masa bercakap sudah rasa hebat dah perancangan kita namun bila orang sahut dan nak buat benda yang sama lalu duduk pertikai apa orang nak buat.

Inilah masalahnya...punca utama anda tu semua bodoh sombong tak nak berbincang dan tak nak bekerjasama sebagai satu pasukan pembangkang.

Walaupun dah tak nak duduk sebilik dan bersembang sekurang-kurang duduk bersama dalam pengagihan kerusi seperti mana yang telah dilakukan semasa bersama PKR dalam Barisan Alternative dahulu... berbincang pembahagian kerusi elok-elok...


Cuba lihat sekarang sekiranya DAP bertanding di kawasan PAS dan PAS kalah.. maka secara automatiknya kerusi MELAYU ISLAM dah hilang satu dalam DUN Selangor....tapi jika PAS kuat dan yakin menang tidak mengapalah namun persoalannya sekarang jika PAS kalah..

Dan yang lebih lebai malang lagi PAS lawan DAP lawan BN pula letak calon MCA dari BN dan menang...lagi anak haram bejadah sebab MCA pun hina dan tolak hudud. Dan ini berlaku kita nak kata siapa pengkhianat...

Dengan buat kerja tak nak bincang, duduk merasa parti kita hebat, parti kita kuat, jentera kita ramai jadi duduk merungut buat apa bila DAP nak bertanding..lantaklah nak jadi apa pun... lawan ajalah.....

Adam Al-Pekani

1 comment:

Anonymous said...

Pas pun dah tak kuat..atas kertas nmpak ahli mcm ramai tp hakikatnya sebahagian besar dah berhijrah ke AMANAH atau parti2 dlm PH yg lain

Popular Posts