>> 5 Terkini :

Saturday 31 October 2015

Cerita BAS Express yang telah di beli oleh TGNA & yang baru di beli oleh TGHH

Nordin Said


CERITA BAS EXPRESS..

Malam tadi dipelancaran Parti Amanah Negara(AMANAH ) Kawasan Macang kelantan..kebetulan saya pun hadir hebat sahabat2 semua, suka duka dlm Perjuangan..

Ada 3 rombongan bas express..

Tuan guru Nik Abdul Aziz ajak ke Putrajaya.. rombongan menaiki bas express menuju ke Putrajaya. Separuh perjalanan tu tiba2 TGNA sakit, nazak lalu sampai ajal arwah.

Setelah TGNA dikebumikan..sekumpulan penganti arwah mula berbincang, apa perlu ke Putrajaya? Kita istikomah dah lah.. lalu diarahnya pemandu bas pusing balik sparuh perjalanan tadi..

Para penumpang mula cuak..kenapa U turn? Bukan ke kita ke Putrajaya.. sambil melihat bas2 PKR,DAP dilorong bertentangannya.

Riuh rendah berlaku.. separuh penumpang membantah ketuanya kerana tidak memenuhi hasrat arwah TGNA. Separuh lagi diam tak berani bantah kerana bimbang melawan ulamak. Juragan baru bas tersebut.

Setelah berfikir panjang.. separuh yang membantah tadi memutuskan untuk terus ke Putrajaya..mereka2 ni lah yg telah menaikan kumpulan ini bersama TGNA sehigga dapat beli bas baru sebelum ni.. untuk ke putrajaya dan sudah hampir nak sampai... mereka turun dari bas.. dan berbincang menbeli bas baru sendiri. Mereka ini kebanyakan terdiri dr cerdik pandai dan tokoh ulamak islam tajdiq..

Jemaah2 yg akur dengan bas U turn tadi memandang mereka2 yg turun bas tadi dengan sinis kerana bagi mereka..berdosa tinggalkan jemaah. Itu yg ulama mereka ajar. Mereka lupa ulama TGNA merancang perjalanan awal tadi ke Putrajaya..

Dan jemaah yang turun bas hijau tadi kini membeli bas baru. Bas yg lebih laju dan kukuh. Double decker lagi.. menghala ke Putrajaya.

Berbalik kepada bas hijau yg U turn tadi.. jemaah2 tak sedar mereka U turn. Mereka di pasak dengan harapan palsu..konon mereka hendak laksanakan hukum Islam. Konon nanti ulama memimpin negara. Ulama mereka mengatakan, dengan 1 bas yg U turn, mereka boleh kalahkan konsortium bas bas biru. Or barangkali mereka bersama konsortium bas biru?

Ini yg masih samar samar..hanya masa dan rentetan peristiwa yg bakal menentukan hala tuju bas hijau itu tadi. Barangkali jemaah jemaah mula goyah dengan hala tuju U Turn, or masih lena diulit alunan kata kata ulama..kita tunggu dan lihat..

3 buah bas kelihatan menghampiri Putrajaya.

ITULAH PAKATAN HARAPAN YG BERIKTIZAM HUMBANKAN UMNO,SEKUTUNYA SERTA YG BERKASIH SECARA GELAP!

No comments:

Popular Posts