>> 5 Terkini :

Thursday 14 January 2016

PRU 14.. Bukan jaminan mudah untuk PH ke putrajaya...!!!

Aman Shah 

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2015/10/parti-pembangkang1.jpg
Ini kerana biarpun di atas kertas, dalam situasi yg berlaku dalam negara skrg ini seolah nampak mudah... Namun langkah kearah tersebut masih samar..tapi kenapa?

Mgkn ini soalan yg bakal ditimbulkan..

Jawapannya mudah..selagi parti2 dalam PH tidak bangkit lakukan pembersihan dalaman parti...selagi itu lah umno bn kan terus berkuasa...

1) kerana ada mereka yg dalam parti terus bertindak memberi " nyawa" kepada Pas, yg ternyata tidak berada dalam Pakatan Harapan..

Mereka ini masih terus bergantung harap pada pas demi survival politik,kedudukan mereka yg ada sekarang..samada di cabang cabang, atau Dun...

2) kerana adanya pihak pihak dari AMK sendiri yang sibuk gila jawatan,sanggup mengerakkan cubaan menjatuhkan kepimpinan sendiri..ini terbukti semasa kongres Nasional,Amk baru baru ini..

Seolah tak sabar utk menunggu pemilihan berikutnya..masing masing gelojoh,tamak..dalam bahasa mudah..mereka ini biadap.!!!

Contoh jelas, ada pewakilan dari Kedah yang tunjuk ketidakmampuan sebagai seorang ketua..dengan beri kenyataan, tanpa Pas jangan diharap dapat menawan kedah semula...

Ini ungkapan dari mereka yg mentah dlm politik dan tak layak diberi kepercayaan utk memimpin cabang2 mana sekalipun..

Soalnya, kenapa parti masih simpan puak seperti ini.????

3) yang berada di kedudukan pimpinan tertinggi pn ada yang masih gusar untuk mengambil pendirian tegas dengan menyingkir adun2 yg bukan dari kalangan PH dari jawatan penting PBT ,contohnya.

Apa tindakan ini ada bersangkutan kerana takut kedudukan terjejas,hilang sokongan?????
Mana maruah? Mana prinsip yg Dsai selama ini terap kan dalam perjuangan beliau??

Ekoran apa yg berlaku sekarang...bukan satu yg pelik mengapa pejuang pejuang dalam pkr dulunya bertindak tinggalkan parti..

Bukan kerana di umpan duit ,jawatan sebenarnya,tp lebih kerana rasa kecewa mereka ttg apa yg berlaku dlm parti... Mereka yg bermati2 berjuang demi parti..di abaikan,di cantas..
Yang punya wang, kaki ampu terus diberi tempat...

‪#‎HapusParasitDalamParti‬
‪#‎BebasAnwar‬
‪#‎AkuBukanBarua‬

No comments:

Popular Posts