>> 5 Terkini :

Saturday 15 August 2015

Ini bukan fitnah pil Kuda ...Saifuddin Nasution sudah sedia dengan saksi-saksi hebat



Saman bekas TS Abdul Khalid Ibrahim terhadap Saifuddin Nasution Ismail telah diselesaikan dengan baik di luar mahkamah. Namun mulut longkang dari penyokong PAS tetap mendakwa Saifuddin telah memfitnah Khalid hingga akhirnya terpaksa minta maaf kepada Khalid. 

 Waima Saifuddin dan Rafizi Ramli telah menyatakan bahawa mereka berdua, Khalid dan Saifuddin telah saling bermaafan. Nak diungkit apa lagi kalau bukan kerana mulut dan dan hati busuk macam cirit!!

 Apakah puak-puak penyokong Khalid ini mahu mereka turun naik mahkamah bertahun-tahun lamanya?

 Kerana andainya diteruskan juga, pastinya akan mengambil masa yang panjang .....Itu antara sebab TS Khalid menerima baik saranan Anwar yang menyatakan kepada Khalid, sekiranya kes ini diteruskan ia akan melalui proses yang panjang. 
   
Khalid menerima saranan tersebut malah berpesan kepada Saifudin bahawa penarikan saman itu adalah hikmah supaya beliau boleh memfokuskan kepada kerja lain dan PKR boleh memperkukuhkan parti. 

Saifuddin Nasution memang telah cukup bersedia dengan saksi-saksinya untuk mempertahankan dirinya. Bukan macam kes pil kuda, bayang saksi pun tak nampak....

Mungkin kerana setelah menyedari peluang untuk memenangi kes ini agak tipis, Khalid menerima saranan Anwar untuk menarik saman RM100juta! Korang ingat mudah gitu sjakah Khalid nak lepaskan peluang untum mendapat RM100juta tu? 

Saifuddin Nasution menerusi satatus di akaun fesbuknya menyatakan :

 sy telah meminta peguam saya memanggil saksi-saksi berikut, anwar, kit siang, mat sabu dan khalid samad. ini bagi menjawab apakala ditanya mengapa tski diminta berundur sebagai mb.


 sy perlu memanggil anwar kerana beberapa kali beliau bertemu tski 4 mata membincangkan isu ini. satu ketika tski bahkan bersetuju untuk berundur. bila dibuat prk kajang dengan cadangan asalnya anwar menjadi calon, tski bersetuju menjadi pengarah jentera praya pkr.


 sy perlu memanggil mohd sabu kerana beliau mengadakan pertemuan tertutup dengan pimpinan pas selangor dlm isu tski. pas selangor bersetuju meminta tski berundur sebagai mb selangor.


 sy perlu memanggil khalid samad kerana pada waktu beliau menjawat timb pesuruhjaya pas selangor, bilamana isu tski dibincang dlm mesy pas selangor ada ketikanya pas selangor mencadangkan kpd pas pusat supaya dicadangkan kpd pkr agar memecat tski sebagai mb selangor.


 peguam sy telah mendapatkan minit mesyuarat pas selangor yg tertera pas selangor mencadangkan seorang mb dari pas menggantikan tski.


 sy memanggil kit siang kerana beliau akan mengesahkan mesyuarat pimpinan pakatan yg membincangkan bgmn tski membelakangkan keputusan dan arahan majlis presiden pr.


 tski menganggap sebab2 yg dinyatakan oleh pkr ketika meminta beliau berundur adalah fitnah. saya katakan tidak kerana sy menyampaikan keputusan2 parti dan pr. sy juga harus menerangkan kpd rakyat sebaWb2 tersebut.


 hari ini perkara itu tidak sampai dibicarakan kerana telah diusahakan penyelesaian melalui kedua-dua pihak saling bermaafan dan kes tidak diteruskan.

2 comments:

Anonymous said...

PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

Anonymous said...

Dlm kes ni nmpak sgt hadi berhati busuk dan tidak berpegang janji dan tidak amanah..lihatlah kehebatan anwar damaikan mereka dan selesaikan kes dgn begitu mudah sekali berbanding hadi si pemecahbelah dan kaki fitnah..pas dibawah hadi hancur lebur dan diambang kubur.

Popular Posts