>> 5 Terkini :

Thursday 9 April 2015

UMNO simpan RUU Marang untuk dijadikan peluru memecah belahkan PR..!!

KENAPA RANG UNDANG-UNDANG PERSENDIRIAN MARANG TIDAK DILULUSKAN BACAAN PADA SIDANG INI?

http://antarapos.com/v1/images/news_images_upload/content/hadi%20awang%20konvensyen%20PR.jpg

RUU Persendirian Marang boleh saja diluluskan untuk dibacakan dan dibahaskan untuk sesi berakhir hari ini kerana ianya adalah kuasa budibicara Speaker Dewan atas keizinan Kerajaan.

Bagi Umno, isu RUU Persendirian Marang ini boleh digunakan untuk menambahkan kekalutan dalam Pakatan Rakyat. Bagi Umno, RUU Persendirian Marang ini boleh memecahkan Pakatan Rakyat. Jauh lebih dari itu, bagi Umno, RUU Persendirian Marang ini boleh memecahkan PAS.

Mengambilkira Muktamar Pemilihan PAS akan diadakan pada awal bulan Jun 2015, maka strategi tidak membenarkan RUU Persendirian Marang dibacakan dan dibahaskan pada sidang ini adalah senjata paling sempoi bagi Umno meneruskan polemik di dalam PAS dan Pakatan Rakyat.

Maka RUU Persendirian Marang dibiarkan dan kononnya hendak dibawa ke sidang Mei nanti yang mana ianya bukan suatu kepastian. Kalau bawa ke sidang Mei nnt pun, tidak dijamin akan diluluskan untuk bacaan dan dibahaskan. Apa yang penting ialah daripada sekarang hingga Jun 2015, isu ini masih boleh dimainkan oleh Umno untuk memecahkan PAS dan Pakatan Rakyat.

TETAPI, jika ada kebijaksanaan, semua ini boleh dipatahkan dengan begitu mudah.

Apa-apa pun kita sama-sama tunggu episod seterusnya.

ZULHAZMI SHARIFF
09042015

No comments:

Popular Posts