>> 5 Terkini :

Monday 29 February 2016

MOKHTAR SENIK sekadar "pahlawan papan kunci"

MOKHTAR SENIK CUBA BERTINDAK SEBAGAI SEORANG YANG MATANG


Inilah wajah kepimpinan yang dipilih pada sesi muktamar lepas. Seorang yang tidak berani berforum dan berhadapan dengan musuh yang beliau akuinya. Namun saya tidak pilih menyerang peribadinya tetapi memilih menyerang stratergi politiknya.

Politik ini tidak boleh sombong apatah lagi pakaian kita membawa imej agama. Apa yang dibimbangi semua antara kita mahu muslim atau non muslim akan terkeliru dengan gerak penyampaiannya ibarat membawa mesej dari Islam.

Saya kira beliau selaku pimpinan lebih menumpukan bagaimana partinya untuk merubah landskap politik negara seperti yang dicanang. Tetapi yang berlaku hari ini tindakan dan pandangan beliau tidak ubah seperti "pahlawan papankunci" pemerintah.

Terbaru beliau memilih mengecam YB Rafizi Ramli kerana wang. Maksum benar sehingga tidak boleh dikritik. Sedangkan apa yang ditegur oleh YB Rafizi hanyalah kelemahan Tuan Guru Presiden dalam berpolitik.

Saya harap mesej ini dapat kiranya ditag nama beliau agar beliau membacanya. Ayuh kita jumpa dan lepak. Itu pun kalau beliau berani.

Terima kasih.
Muhammad Syafiq Azmi

1 comment:

benartetapbenar said...

Ostad MALAUN berqiblatkn nafsu x boleh pakai... culik anak dara orang drp wali yg sah larikan nikah Thailand ... itu pun ada walaun cium tangan panggil 'ulamak'.... adusss.... sesungguhnya para walaunta berfikir dgn siku & lutut...

Popular Posts