>> 5 Terkini :

Tuesday 23 February 2016

PAKATAN HARAPAN - Kata nak selesai masalah berbangkit secara dalaman tapi hakikatnya masih guna media

ذوالحزم شاريف
3 hrs ·

MASALAH.

Masalah kita sekarang ialah terlalu banyak masalah. Masalah diri sendiri yang kita sendiri cari dan masalah diri yang bukan dicari tapi diletakkan kepada kita.

Setiap hari kita dihidangkan dengan masalah. Tak kira masalah baru atau masalah lama yang diperbaharui sehingga kita jadi menyampah, cemuih, melugai dan akhirnya kita jadi tak ambil peduli.

Masalah terbesar kita sekarang ialah Umno/BN. Lebih khusus ialah Umno. Umno pembuat segala masalah yang berlaku dalam Malaysia. Ya betul Umno membina dan memajukan negara tapi kalau orang lain parti lain yang memerintah, negara tetap dibina dan dimajukan.

Umno membina negara dan memajukan negara di samping membina dan memajukan kelompok tertentu malah membina dan memajukan diri sendiri. Kita kerugian masa dan khazanah negara dgn pembinaan negara oleh Umno. Ini masalah yang semua orang tau.

Tapi ada satu lagi masalah yang orang tau cuma buat-buat tak tau ialah masalah tidak menyelesaikan masalah.

Kita didedahkan dengan macam-macam masalah tapi setakat hari ini tiada penyelesaian terhadap masalah yang dibongkar. Jadi apa??

Masalah 1MDB, RM2.6 bilion, Tabuung Haji, MARA, kejatuhan nilai ringgit, pengangguran, kos sara hidup, pendapatan berkurangan dan masalah-masalah lain. Ini semua masalah tapi apa penyelesaiannya??

Kalau saya pengundi yang hendak mengundi sesuatu parti, saya akan tanya "semua masalah yang awak sebut tu, macamana awak nak selesaikan?" "saya tak mau undi Umno/BN tapi kalau saya undi parti awak, boleh selesai ke masalah tu?"

Tolonglah.... kepada pimpinan-pimpinan parti politik. Kurangkan retorik, kurangkan teori - buktikan penyelesaian.

1 comment:

Anonymous said...

Azmin dah sebijik mcm hadi...mulut celupar haramjadah...azmin sengaja cari pasal utk tutup isu pentadbirannya di selangor yg byk kecoh2.

Popular Posts