>> 5 Terkini :

Friday 13 March 2015

Jangan dedah kelemahan HADI sahaja tetapi dedah semua kelemahan yang ada pada PIMPINAN PAS


Hanipa kata kena dedah kelemahan Presiden elak PAS rosak......

Zulhazmi kata bukan saja Presiden.... Kena dedah semua kelemahan pimpinan PAS tak kira la pimpinan mana pun utk elakkan PAS rosak.

Jangan pilih puak la untuk dedah kelemahan. Sapa2 saja yang ada kelemahan patut kita sebagai ahli ni bagi nasihat, teguran, kritikan...... Kalau dah tegur, nasihat, kritik tak jalan jugak.... pakat sama2 dedah la.... Supaya perwakilan tahu samada pimpinan tu masih layak dipilih atau tidak.

Kalau Hanipa ada kelemahan, kita pakat sama2 tegur dan kritik. InsyaAllah aku percaya Hanipa akan terima dgn lapang dada dan ambil kritikan dan teguran untuk perbaiki diri dia sbg pemimpin kita.

Bak kata Timbalan Mursyidul Am yang baru mengambil kata-kata Saiyidina Abu Bakar Al-Siddiq apabila menerima jawatan:

قد وليت عليكم ولست بخيركم فإن أحسنت فأعينوني وإن أسأت فقوموني

"Sesungguhnya aku dilantik memimpin kamu dan aku bukanlah yang terbaik daripada kalangan kamu. Sekiranya aku melakukan yang baik bantulah aku dan sekiranya aku tersalah perkiraan maka perbetullah diriku".

Harapan kami seluruh ahli agar para pemimpin kami berlapang dada menerima nasihat, teguran dan kritikan.

ZULHAZMI SHARIFF
13/03/2015

No comments:

Popular Posts