>> 5 Terkini :

Saturday 30 August 2014

Penyokong PAS T'GANU belakang HADI, penyokong SELANGOR masih bingung


Saya nak sembang secara ilmiah sikit. Hasil kajian rambang yg saya lakukan, berdasarkan perolehan hasil pergaulan saya dgn pelbagai peringkat massa, berdasarkan pelbagai sumber dan imput yg saya perolehi sebagai wartawan, kemelut yg tercetus skrg langsung tak menguntungkan pas.

Perolehan pertama adalah di Terengganu. Walaupun di Terengganu, majoriti ahli2 PAS marah kpd anwar kerana isu ini hingga turut tolak WAWI, tetapi tak pula berjaya menarik peerhatian ahli2 umno untuk solong pas dan pr. Jadi apa untungnya?

Di Selangor pula, isu ini telah menyebabkan rakyat selangor menjadi bingung. Mereka bertanya, apa sebenarnya yg terjadi dan bagaimana sudahnya? Kini hasilnya, kebanyakan rakyat selangor sudah mula meluat dgn PAS, PKR & DAP. Sebaliknya mereka kata umno jugak yg patut dipilih.

Jadi siapakah yg untung? Yg penting, isu ini perlu diselesaikan dgn baik. Kita kena kembalikan keyakinan rakyat kpd pr. Kesemua pihak termasuk pas kena bertolak ansur utk capai keputuusan terbaik.

Terima wawi adalah yg terbaik saat ini utk selesaikan masalah. Sama ada kita suka atau tidak, itulah dapatan kajian rtambang sy hasil pelbagi imput yg saya perolehi.

~ Rakyat Bangkit

No comments:

Popular Posts