>> 5 Terkini :

Tuesday 22 September 2015

PAS harus disingkirkan dari Selangor, Azmin tiada pilihan..!!!!

Farouq Albaloque


Sebagai strategi Pakatan Harapan untuk menang di Selangor dalam PRN atau PRU14, PAS perlu dikeluarkan dari kerajaan Selangor. Pakatan Rakyat dah berkubur dan sekarang ni hanyalah wujud Pakatan Harapan. Pakatan Harapan seharusnya memberikan laluan kepada AMANAH untuk mengisi jawatan exco negeri Selangor. 

Azmin berpendapat pembangunan dan pembelaan rakyat Selangor tidak patut digangu dan perlu diteruskan dgn kerajaan sekarang ini dan juga sekiranya PAS dikeluarkan dari Kerajaan Selangor, Istana tidak akan selesa dgn komposis kaum dalam Kerajaan Selangor yang baru. Sama macam bunyi Hadi masa nak lantik Kak Wan dulu , Hadi yg beria ria kata Istana tidak setuju. Entah betul entah tidak. 

Kalau ye pun Dr Aziz pernah memberi pendapat bahawa parti yg mempunyai majority berhak melantik siapa saja sebagai MB. Bukan nak mempertikaikan kuasa Istana , Agong pun tak pernah menolak lantikan BN dalam jawatan PM. Ini bukan nak tukar MB cuma kedudukan parti pemerintah dah berubah dengan tertubuhnya Pakatan Harapan. 

Sekiranya gagal mengeluarkan PAS dari kerajaan Selangor, AMANAH didalam keadaan yang sukar bagi menghadapi PRN atau PRU 14 nanti. Ini kerana disebabkan jawatan lantikan PAS dalam kerajaan selangor samada di peringkat Exco, Majlis Daerah, JKKKP dan masjid akan digunakan sepenuhnya oleh PAS Selangor untuk mengekang pengaruh AMANAH di Selangor. 

Tiada jalan pilihan untuk Azmin kecuali mengeluarkan PAS dari Kerajaan Selangor.

No comments:

Popular Posts